Baru nak feeling bersukaria sekali dapat mesej dari suami memang makan dalam lah

Bag4i menumpang tu4h, pelakon Noorkhiriah teruja apabila ada rezeki datang mengejut buatnya selepas dia mengambil seorang anak angkat perempuan bernama Nur pada November tahun lalu.

Kata Noorkhiriah, kehadiran b4yi perempuan – yang diberi nama sama dengan drama lakonan nya iaitu Nur – itu menjadi pembuka rezeki yang tidak putus buat dirinya dan suami, Azfaizul Ahtan.

“Rezeki ada saja, alhamdulillah, tak pernah putus sejak kami jadikan Nur sebagai anak angkat,” kata nya yang ditemui pada majlis pelancaran drama Nur 2 di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Pemilik nama penuh Noorkhiriah Ahmad Shapie itu juga berkata, rez4ki yang tidak dijangka itu datang dari pelbagai svmber.

“Baru nak feeling bersukaria, sekali dapat mesej dari suami. Memang makan dalam!” - Noorkhiriah sebak!

Malah, kata pelakon telefilem Air Mata Ibuitu, rezeki itu banyak membantu mereka sekeluarga sehingga dapat menampung keperlvan semasa walaupun dia tidak berlakon.

“Bukan nak mendabik dada, tapi memang rezeki ada saja dari segenap ceruk, misal nya ada jemputan sertai pesta buku.

“Dan sekarang Instagram review juga membantv saya menjana pendapatan.

“Sekarang, saya pula perlu minta mereka berhenti da4n beri saya ruang dan masa,” katanya.

Dapat mesej dari suami, betul-betul makan dalam.

Pelakon Noorkhiriah terkejut apabila menerima gambar kubur daripada suami nya selepas meminta izin untuk keluar ‘bersuka ria’.

Noorkhiriah berkata menerusi kiriman gambar itu, bermakna suaminya tidak mengizinkannya.

“Baru je feeling nak bersukaria.. mesejlah cik suami nak minta izin..

“Baru nak feeling bersukaria, sekali dapat mesej dari suami. Memang makan dalam!” - Noorkhiriah sebak!

“Sekali cik suami reply ni (gambar kubur) ,dia tak cakap banyak..maknanya takyah nak bersukaria sangat..urmmm korang dah dhuha?” tulisnya.

Noorkhiriah berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

“Baru nak feeling bersukaria, sekali dapat mesej dari suami. Memang makan dalam!” - Noorkhiriah sebak!

Menerusi entri tersebut, pelakon Nur itu memuat naik fotonya seseorang sedang mengg4li kubur yang dipercayai foto dari kiriman suaminya.

Rata-rata pengikutnya akui gambar tersebut benar-benar memberi kesan kepada mereka untuk lebih mengingati maati.

” Tahniah khiriah dapat suami yg sentiasa mengingatkan… Sungguh mendalam maksudnya.. Takpe akak.. Untung akak.. “

Bukan setakat itu sahaja peringatan yang Noorkhiriah ingin kongsikan. Terbaru, Khiriah ada memuat naik kapsyen berserta status untuk entri yang lain.

“Baru nak feeling bersukaria, sekali dapat mesej dari suami. Memang makan dalam!” - Noorkhiriah sebak!

Kapsyen ini mengenai abang kandungnya. Khiriah menyatakan selain suaminya, abangnya adalah antara insan yang sentiasa memberi nasihat kepada dirinya supaya tidak terus hanyut dengan kelalaian dunia.

Ada sebab mengapa suaminya menghantar gambar kub0r dan abang kandungnya menghantar gambar bersama Ustaz Don. Apabila kita mengingati yang baik, kita akan sentiasa berbuat baik. InshaAllah.

” Oh my tok janggut, yang berdiri tu abg akak.. bukan yg duduk.. duduk tu Ustaz Don. H idup ni mmg simple.. nak tergelincir Allah anta mende2 cmni.. “

” Mgkn korg tak paham.. tapi itulah mende2 yg mengingatkan akak. kalau ssorang mmg tak kuad nak maintain kdg bocor tapi itulah.. “

” Suami anta gambar kub0r.. abang anta gambar gini.. maknanya jaga diri jaga akhlak jaga nama keluarga.. “

” Sebab dema tau adik dema ni pala masuq ayaq bila terlepas dari kandang. Terima Kasih Allah. “

“Baru nak feeling bersukaria, sekali dapat mesej dari suami. Memang makan dalam!” - Noorkhiriah sebak!

Itu Aurat Dan Dosa Saya,”

Noorkhiriah berharap permintaannya agar drama lakonannya sebelum menutup aurat tidak diulang siar tidak disalah erti.

Noorkhiriah atau Noorkhiriah Ahmad Shafie, 40, sebaliknya berkata, dia membuat permintaan itu kerana dia takut dosa yang perlu ditanggung apabila orang lain melihatnya dalam keaaan tidak menutup aurat.

Beliau juga memohon maaf jika permintaan nya itu diluar kemampuan dan sekiranya ada yang terasa hati dengan permintaan beliau.

“Itu aurat saya, dosa saya. Saya mungkin tiada hak untuk menyekat tetapi dengarlah suara hati saya,” katanya

“Saya belum sempurna namun saya takut akan mvrka Allah daripada murka manusia,” tambahnya lagi.

Terdahulu, Noorkhiriah menerusi Instagram miliknya ada meninggalkan komen meminta stesen televisyen tidak lagi mengulang siar drama lakonannya selain perkara berkaitan ketika dia belum menutup aurat.

Bagaimanapun, pelakon drama Bedah Tong Gas ini memadam komen kerana ingin menglakkan salah faham dalam kalangan pengikutnya. Norkhiriah juga berkata beliau merasa malu melihat penampilan dirinya sebelum ini namun sedar ia adalah satu proses pembelajaran.

“Baru nak feeling bersukaria, sekali dapat mesej dari suami. Memang makan dalam!” - Noorkhiriah sebak!

“Saya sendiri tengok aurat saya, Masya-Allah kenapalah begitv rupanya tapi bila difikirkan tiada salah tak datang betulnya.”

Saya belajar satu perkara jangan buat keputusan ketika dalam keadaan marah dan apabila saya cakap nak berhenti berlakon ia adalah satu kesilapan ujarnya.

Sebelum ini juga, Noorkhiriah pernah menyuarakan untuk meninggalkan dunia seni dan mengatakan kenyataannya itu satu kesilapan. Ini kerana, dunia lakonan masih tersemat dalam jiwanya dan apa yang diluahkan sebelum ini datang daripada perasaan kecewa.

Dalam perkembangan lain, Noorkhiriah berkata, dia baru sahaja selesai menjalani penggambaran darama bersiri Sejadah Untuk Dia yang bakal bersiaran di Astro Oasis bermula 1 Januari Ini.

“Alhamdulillah rezeki Allah itu masih ada buat saya dalam industri. Dapat saya melepaskan rindu hendak kembali berlakon. Sejadah Untuk Dia hilangkan kerinduaan kepada sesiapa nak tengok saya dalam drama tu.”ujar nya

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .Jom Like Page Kami Juga Di Facebook otak bulu untuk dapatkan lebih banyak cerita menarik dari kami.

Sumber : astrogempak & berita k0pak via theklasik via kakicopy

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*